klachten

Klachten

Wij willen graag ons werk professioneel uitvoeren en vinden het belangrijk dat u ons daarin vertrouwt. Het kan echter toch voorkomen dat er iets niet goed gaat en u niet tevreden bent over de behandeling. Dat kunt u dan altijd het beste eerst met de arts of medewerker bespreken. Als u een klacht wil indienen hebben wij daarvoor een klachten regelement. Via de assistente kan u een klachtenformulier krijgen. Als u deze inlevert neemt de huisarts zo snel mogelijk contact met u op om er samen uit te komen. Mocht u er met de huisarts niet uitkomen zijn wij ook aangesloten bij een klachten commissie, de SKGE.

 

Indienen van de klacht bij de SKGE
Komt u er met ons niet uit? Dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris van de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE). De klachtenfunctionaris kan proberen bij de klacht te bemiddelen, kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE of bel naar 088 022 9190.

Geschillencommissie
Als u met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris er niet uitkomt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend.